Info om byte av bredband 2020
Övergång till Umeå Energis Kundportal för bredband
Vi gör detta för att Umeå Energi har sagt upp föreningens avtal inkluderande tillgång till nätet/fibern + A3 + Viasat. Vår förening har istället erbjudits en portallösning som vi har accepterat.
Torsdagen den 12 november, mellan 10 och 16, kommer Umeå Energi att
ansluta/uppdatera vår förening till Öppna stadsnätet och därmed får vi tillgång
till deras kundportal. Detta arbete utförs i föreningens undercentraler, inte i
enskilda lägenheter. Under arbetets gång kommer inte TV och internet fungera.
När arbetet är klart kan du via kundportalen https://forening.ume.net beställa bredband
(internetleverantör) och IP-TV.
Din beställning av bredband och TV måste du göra på plats i din
lägenhet.
Så här gör du:
För att bredbandet ska fungera när utrustningen har utbytts behöver du starta om din fiberkonverter som finns i ditt elskåp.
1. dra ut strömkabeln 2. vänta några sekunder 3. koppla in kabeln igen
Mer informationsmaterial från Umeå Energi bifogas.
Vid frågor kontakta Umeå Energis kundservice på telefon 090-16 00 20 eller mejl
kundservice@umeaenergi.se
Gäller det funderingar kring tjänsteleverantörernas tjänster kontaktas leverantören direkt.
Kontaktuppgifter till alla leverantörer finns i kundportalen.
//Styrelsen